19,5 milioane pentru reparații la infrastructura podului feroviar de la Bobolia.
Actualitate (Categoria articolului)
SN CFR SA a alocat 19,5 milioane lei pentru lucrări de reparație la podul feroviar din satul Bobolia. Pentru a nu creea confuzie, nu este vorba de celebrul viaduct din Poiana Câmpina, care urmează să fie demolat, ci este vorba despre podul peste râul Prahova, de pe Magistrala 300, situat la km 89+140.
Podul de la Bobolia a fost inaugurat în anul 1908, însă a fost distrus în timpul luptelor din Primul Război Mondial. A fost reconstruit în anul 1920.
Odată cu modernizarea infrastructurii feroviare și sporirea numărului de curse pentru călători, podul feroviar de la Bobolia a ajuns să fie un tronson tranzitat de zeci de trenuri zilnic. Pe aici trec trenuri care merg spre destinații importante precum Brașov, Cluj Napoca, Baia Mare, Oradea, dar și Budapesta și Viena.
În urma certărilor de teren făcute în ultimii ani, au fost descoperite fisuri în beton, segregări, infiltrări de apă și depuneri de săruri pe cămășuială, viaductul fiind declarat element periculos de gradul I.
Mai mult, în anul 2018, în urma unor ploi abundente, viiturile de pe râul Prahova, au rupt pragul de fund din beton, între pilele P7 și P8, punând în pericol fundațiile acestora și implicit stabilitatea întregii construcții.
Astfel, urmează să se efectueze mai multe lucrări pentru consolidarea viaductului, printre care construcția unui mic baraj pe albia râului Prahova în zona podului și lucrări pentru refacerea pragului de fund, pentru evitarea degradării construcției.