Cu pași repezi, dispare podul feroviar de peste DN1.

Actualitate (Categoria articolului)

 

 

A fost o noapte în care s-a lucrat la foc continuu pentru demolarea podului feroviar ce lega Municipiului Câmpina de Gara Câmpina. Probabil demolarea acestui pod înseamnă și că definitiv Municipiului Câmpina va rămâne fără vreo legătură feroviară cu M300 (magistrala CFR ce traversează România de la București până la Episcopia Bihor). Singura opțiune pentru câmpineni rămâne, ca și până acum, gara situată în comuna Poiana Câmpina, însă nimeni nu neagă utilitatea unei legături direct pe “șine” între Câmpina și Poiana Câmpina…

Pe parcursul nopții s-a lucrat intens la demolarea primei grinde a podului, care era situată deasupra sensului de mers spre București. Mai întâi muncitorii au amenajat un pat de nisip pentru a proteja partea carosabilă în momentul căderii bucăților din pod. O altă echipă de muncitori s-a ocupat de tăierea metalului care lega grinzile de pilonii de susținere. 

Se lucrează doar prin mijloace mecanice, astfel încât întreaga operațiune să nu creeze niciun fel de disconfort câmpinenilor. În plus, această metodă de demolare a podului este mult mai prietenoasă cu mediul. 

În jurul orei 04:00 muncitorii au doborât o primă secțiune a podului, aflată deasupra sensului de mers spre București, apoi în jurul orei 08:00 a fost doborâtă și cea de a doua. Imediat după căderea podului, mai multe utilaje se ocupă de distrugerea completă a grinzilor pentru a se putea elibera partea carosabilă în cel mai scurt timp.

Pe parcursul nopții mai mulți câmpineni s-au oprit în zonă, dornici să asiste și să imortalizeze acest moment.

 

Felix Precup