Semnal de Alarma - Podul de la Bănești

SEMNAL DE ALARMĂ (Categoria articolului)

A început a doua etapă a reabilitării podului peste Râul Doftana, de la Bănești, iar lucrările par să meargă pe ritmul clasic românesc... Vreo 2-3 muncitori uitați pe traseu, pregătiți oricând să intre în pauză, zeci de mașini blocate în traficul pe o singură bandă și șoferi mai frustați ca oricând.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat în luna mai a acestui an lucrările de reabilitare a Podului de la Bănești, motiv pentru care traficul rutier în zonă a fost restricționat și circulația autovehiculelor a fost deviată în primă fază pe benzile de pe sensul către Ploiești, pentru ca pe data de 13 septembrie, cu aproape 2 săptămâni mai târziu decât era stabilit în proiectul inițial să înceapă și lucrările pe celălat sens. Astfel traficul a fost redirecționat din nou și se desfășoară pe câte o bandă de circulație, de data aceasta pe calea Ploiești-Brașov.

Așa cum s-a întâmplat și în prima etapă a acestui proiect, echipele de muncitori sunt destul de mici cu un ritm de lucru care oscilează între lent, foarte lent și inexistent, cu un program de lucru de birou la stat și pauze lungi și dese...

DN1 este cel mai aglomerat drum din România, chiar și atunci când nu există lucrări de reabilitare la vreun tronson, neexistând prea multe trasee ocolitoare pentru a evita aglomerația de pe Valea Prahovei. Dacă într-o zi obișnuită, de luni, la ora 10.00 în zona în care sunt efectuate lucrările, uneori chiar fără muncitori la locul de muncă, circulația se desfășoară infernat, cum vor arăta oare zile în care weekendurile vor chema turiștii la munte.

Va fi interesant de văzut cât de bine vor rezista nervii românilor, care oricum nu sunt tocmai răbdatori...