Câmpina se pregătește cu pași înceți, dar siguri să își piardă un simbol al perioadei “de aur” a municipiului.  

Actualitate (Categoria articolului)

 

Odată cu luna Noiembrie au debutat lucrările ce pregătesc podul feroviar de peste râul Prahova pentru demolare. Podul Feroviar de peste DN1 a fost inaugurat în anul 1883 odată cu calea ferată Câmpina-Telega și deservea ca legătură între Câmpina și Poiana Câmpina, respectiv Gara Câmpina.

Pentru mulți câmpineni această construcție feroviară este sinonimă cu perioada când orașul era foarte industrializat, între Gara Câmpina și liniile de cale ferată din oraș trecând zilnic convoaie de trenuri de marfă. Odată cu închiderea Rafinăriei, transportul pe acest viaduct a devinit ocazional, pentru ca apoi podul să fie scos complet din uz, datorită riscului ridicat pe care îl prezintă.

CFR a încercat de mai multe ori să demareze proceduri de consolidare, dar de fiecare dată compania s-a lovit de o lipsă de interes inexplicabilă din partea autorităților și a investitorilor.

Cum în România este mai ușor să demolezi decât să recondiționezi, soarta podului este pecetluită. Acesta va fi demolat curând, iar Câmpina va pierde un alt element al istoriei sale. Începând cu 1 Noiembrie s-au demarat lucrări de demontare a suprastructurii căii ferate și de îndepărtare a vegetației. "În perioada 1-15 noiembrie 2023, în intervalul orar 08.00-16.00, de luni până vineri, se vor efectua lucrări de demontare a suprastructurii căii ferate și îndepărtarea vegetației pe podul feroviar situat între stațiile CF Câmpina și Câmpinița de pe linia 312, kilometrul 0+609.Va fi asigurată semnalizarea rutieră temporară a lucrărilor și a rutei ocolitoare." a anunțat Poliția Română.

 

Felix Precup